۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

آراد هستی من

قبل از تولد آراد

پسر عزیزم بالاخره اسم خوشگلتو انتخاب کردیم .... بعد از بررسی های من و بابا امید و تحقیقات زیادی که در زمینه های زیر انجام دادیم : ۱- از این جهت که یک اسم اصیل ایرانی باشه و ریشه عربی نداشته باشه ۲- معنی خوب و زیبایی داشته باشه ۳- فراوانی نامگذاری کمی داشته باشه تا وقتی بزرگ شدی و رفتی مدرسه و دانشگاه (انشاا.. ) یهو ۱۰ نفر هم اسم خودت پیدا نشه تا مجبور شی نام دوم برای خودت انتخاب کنی! ۴- اسمی باشه که زمانی که بزرگ شدی و برای خودت مردی شدی (انشاا.. ) سنگین و با جذبه باشه ۵- راحت و درست تلفظ شه و کسی نتونه اسمت رو مخفف کنه تا همیشه معنی خودش رو حفظ کنه بالاخره با همه این تفاسیر به این نتیجه رسیدیم که اسم فرشته بهشتیمون رو بذاریم. آراد به جز دلایل بالا به این علت این اسم رو برات انتخاب کردیم که واقعا مثل یک فرشته پاک هستی و با اومدنت به زندگی ما زیبایی بخشیدی و خونه عشقولانه مارو زینت دادی عزیزم . * معنـی نـام " آراد " درتـاریخ باستـانی ایـران : 1- در تاریخ باستانی زرتشتـی : نـام یک فرشتـه که موکل بر دین و تدبیـر امور و مصـالح مردم است 2- به تعبیـر پارسـی پهلـوی : روز 25 هر ماه شمسی به روز آراد موسوم است که زیبـا بودن و تمیز و پاکیزه لبـاس پوشیدن تاکیـد شده است 3- در معنی لغـوی : جوانمــرد ، آراینـده ، زینت دهنـده 4- فراواني نامگذاري: 1170 نفـر تا سال 1388 در ایـران از یک جهت دیگه این اسم از اسامی کاملا ایرانی و فارسی هست که به تاریخ ایران زرتشتی و ادبیات پهلوی ( زبان اصیل ایرانی ) برمیگرده ، به نظر من یه ابهت خاصی داره و وقتی هم که بزرگ بشی و برای خودت مردی بشی یک اسم سنگین و پر معنیه. امیدواریم از این اسم خوشت بیاد و بهش افتخار کنی و در آینده از من و بابا امید به خاطر نامی که برات انتخاب کردیم راضی باشی عزیزم




آراد در ۱۶ دیماه ۸۷ ساعت 11 صبح در تهران بیمارستان کیان البته با ۲۴ روزتعجیل به دنیا اومد و تازه تصمیم گرفتیم که برای پسرمون وبلاگ درست کنیم و خاطرات شیرین و قشنگ کودکی و اینجا بنویسیم و اکنون ۹ ماه شده که من دارم این و مینویسم البته قبلش براش توی دفتر خاطراتش مینوشتم که انشاالله یه روزی میارم و اسکن میکنم و میزارم از6 ماهگی شروع به در آوردن دندان کرد و بین 6 تا 7 ماهگی 6 تا تا دندون در آورد برای همین در این یک ماه همش مریض بود و مامان کلی ناراحت و نگران برای پسرش در مورد خصوصیات ظاهریش باید بگم که الان ۸ تا دندون در آورده و ۲ ماهی میشه که چهاردست و پا میره و یکماه هم هست که دستش و میگیره به هر چیزی که گیرش بیاد و پا میشه وایمیسه و فکر کنم یکماه هم بیشتره اولاش خیلی زمین میخورد ولی الان دیگه حسابی میترسه و با احتیاط تمام پا میشه و بعد میشینه تازگیها یاد گرفته که در کشو ها رو باز میکنه و هر چی توش باشه میریزه بیرون( ای شیطون واسه مامان کار درست میکنی قربونت برم ) با آهنگ ساسی مانکن یه رقصی میکنه کاش میشد فیلمشو بذارم اینجا فقط هم با این آهنگ میرقصه (بلا بلا بلا بلا بلا واسه تو میخرم طلا ملا )بقیه اش هم حفظ نیستم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر